امیدوارم هر روز خسته تر و پر انرژی تر و با انگیزه تر از روز قبل باشین (چون اگه خسته نباشی یعنی اینکه درست حرکت نمی کنی.)و صد البته به اون خیری که خدا براتون در نظر گرفته برسین .

من چند تا چیز به نظرم مهم میاد که از الان تا روز کنکور باید همیشه اونو در نظر داشته باشی،هیچ وقت خسته و ناامید نشو و همیشه به خودت بگو که من هرچی رو که می خونم یاد می گیرم و تا روز کنکور یادم می مونه و ممکن نیست که فراموشش کنم و واقعا هم همین طوری باش . اگه یه موضوعی رو الان خوندی فکر کن که فردا کنکور داری و قراره از همین مبحث سوال بیاد پس طوری بخونش که ذره ذره ی مطلب رو یاد بگیری و فراموشش نکنی.

از صبح که بیدار میشی بگو امروز بهتر از روز قبلم هستم و با انگیزه تر . طوری درس بخون و طوری همه ی تلاشت رو بکن که شب موقعه رفتن به تخت خواب عاشقانه از حرکت معرکه ی امروزت لذت ببری ولی از فرط خستگی نتونی حتی حرف بزنی.

درس خوندن باید بشه کل زندگیت نه اینکه بخشی از زندگیت به طوری که بقیه با دیدن تو یاد کتاب و درس و مدرسه بیفتن. (به جای اینکه اسمت رو صدا بزنن بهت بگن کتاب متحرک)

برنامه ی خاصی برای درس خوندن وجود نداره  برنامه ی همون آزمون آزمایشی که باهاش پیش میری کافیه.

سر جلسه ی آزمون هم فقط تمرکزت رو بذار روی سوال هایی که بلدشون هستی و شک دار ها رو علامت نزن در ضمن این آزمون یه تمرینه واست که روز کنکور بتونی از شر هر استرس و چیزای آبکی دیگه در امون بمونی

بعد از هربار ازمون دادن تک تک سوالاتت رو بررسی کن و دلیل اینکه اونا رو اشتباه زدی یا علامت نزدی بررسی کن.رفع اشکال هم این طوریه که تو درسای اختصاصی و تحلیلی مثل قواعد عربی، ریاضی و ... اول سوال رو نگا میکنی ببینم میتونی حلش کنی یا نه اگه نتونستی برو به جزوت مراجعه کن اگر باز هم نتونستی یه خرده از پاسخ سوال رو بخون و بقیش رو خودت ادامه بده و این کار یعنی تیکه تیکه نگاه کردن به پاسخ نامه رو تا رسیدن به پاسخ نهایی ادامه بده .واسه رفع اشکال درس های عمومی هم  یه راس برو سر کتاب و مطلب رو دوباره بخون. البته می دونم کار سختیه ولی عملی و در عین حال  خییییلی نتیجه بخشه.

هدفت رو برا آزمون بعدی رشد 5 یا 10 (در حد توانت) برا هر کدوم از درس ها در نظر بگیر وسعی کن که بهش برسی . دوباره تاکیید میکنم کل تلاشت و کل انرژیت رو بذار روی درس خوندن.

درس ها رو یاد بگیر که تا ابد تو ذهنت بمونن چون شما که می خواید پزشک ماهری بشید حتما به همه ی درس ها مخصوصا زیست و شیمی نیاز دارید.

هر روز صبح 10 دقیقه و بعد از ظهر هم 10 دقیقه طناب بزن نتیجش خون رسانی بیشتر به مغز و حتی به نظر من افزایش هوش هیجانیه ودر نتیجه افزایش قدرت یادگیریه. تو تایم های استراحتت حتی الامکان تلویزیون تماشا نکن و به جاش یا یه موسیقی ملایم گوش کن یا با فنون تن آرامی و ریلکسیشن بدنت رو آروم کن.

هر یکی دو هفته یک بار سه یا چهار ساعت به خودت استراحت بده مثلا من خیلی کوه رفتن بهم آرامش می داد.

هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت به نتیجت تو کنکور و رتبت و دانشگاه و رشته ای که قبول خواهی شد فکر نکن هر چی بیشتر فکر کنی بیشتر از ایده آلت دور میشی.


هدفت رو بزرگ در نظر بگیر نگو پزشکی خرم آباد یا تهران هرچند سطح تهران و خرم آباد خیلی با هم فرق می کنه ولی هدفت دانشگاه نباشه بلکه به قول یکی از دوستام هدفت رو خدمت به مردم در نظر بگیر تا خدا هم بیشتر بهت نظر کنه.

در آخر هم به قول حضرت حافظ: تو به خدا انداز کار و دل خوش دار     /   که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند