×گزیده ای از منشور شوشیانا كوروش بزرگ:×

من هرگز هیچ شکست خورده ای را
تحقیر نکرده ام
من هرگز هیچ اسیری را دشنام نداده ام
همیشه .هرکجا. همگان را گرامی داشته ام
زیرا مدارا مکتب من است
***
هر او که به بیداری برآید
برادر من است
و او که همدل مردمان شود
هرگز پشیمان نخواهد شد
***
شما نیز در خویشتن اندیشه کنید
ورنه پیش پایتان روشن نخواهد شد
ورنه دراین جهان
جایگاهی نخواهید یافت
***
زلال و عمیق وبلند نظر زندگی کنید
و به یاد آورید
نیاکان شما
مشعل داران دانایی و توانایی بوده اند...